Fakturor till IFK Österåker Vikings Hockey utfärdas till, men ska skickas via e-post till
inbox.lev.292327@arkivplats.se
IFK Österåker Vikings Hockey Org. Nr 812000-1824. Föreningen är inte momspliktig.
Hackstavägen 43
184 35 Åkersberga
IFKÖV’s hanteringsprocess av era fakturor har nedanstående krav för att registrering och
betalningar ska fungera på ett bra sätt. Registrerings-, godkännande- och betalningsprocessen i
vår ideella förening tar cirka tre-fyra veckor från mottagandet av fakturan, så IFKÖV kan endast
acceptera 30 dagars betalningsvillkor eftersom det inte är praktiskt möjligt med kortare villkor
när det är ideella personer som arbetar med godkännande processen. För er information
bedrivs föreningen i stort sett ideellt med vissa inköpta redovisningstjänster.
Det finns ett par regler att följa när ni skickar fakturor elektroniskt. IFKÖV accepterar inte
pappersfakturor eller papperspåminnelser då vår redovisningstjänst sköts på distans.
Var därför noggrann och följ proceduren nedan för att betalning inte ska försenas:
➢ Fakturor och kreditnotor ska skickas elektroniskt till inbox.lev.292327@arkivplats.se i
något av formaten pdf , jpeg eller tiff
➢ Faktura nr och företag bör anges på ämnesraden för lättare lokalisering
➢ Fakturan ska skickas SENAST inom fem dagar efter fakturadatumet.
➢ Påminnelser och andra frågor kring fakturor skickas till Ekonomi@osterakerhockey.se
Tack för ert stöd för att möjliggöra smidig transaktionshantering.